Informació general

DEFINICIÓ

L’Arxiu Municipal és l’òrgan municipal especialitzat en el tractament de la documentació, en la seva cura i en la seva divulgació. Per les seves competències, doncs, les funcions abracen tant l’àmbit de la gestió administrativa com el de l’actuació cultural.

DADES DE CONTACTE

  • Nom: Arxiu Municipal de Constantí
  • Adreça: Plaça de l’Hospital, 1, 2n. 43120 Constantí
  • E-mail: arxiu@constanti.cat
  • Telèfon: 977 523 142 (directe), 977 520 521 (centraleta Ajuntament) (ext. 1021)
  • Blog: http://www.arxiudeconstanti.cat/
  • Twitter: https://twitter.com/ArxiuConstanti
  • Instagram: https://www.instagram.com/arxiu_constanti/

ATENCIÓ AL PÚBLIC

  • Horari. Octubre a maig: dimarts de 10 a 13 h i dijous de 16:30 a 19 h. Juny a setembre: dimarts de 10 a 13 h. Altres dies i hora, prèvia cita.
  • Accés. La consulta de la documentació històrica es fa a l’Arxiu Històric, emplenant una butlleta de sol·licitud; la documentació administrativa es demana a través del registre de l’Ajuntament.

EQUIPAMENT

  • Volum prestatgeria: 950 metres lineals.
  • Sala de consulta: 4 punts de lectura.
  • Lavabo: sí.
  • Reprografia: es permet fer fotos als documents.

SERVEIS

  • Conservació de la documentació antiga de l’Ajuntament de Constantí i la d’empreses, botigues, entitats o particulars vinculats amb Constantí.
  • Consulta de la documentació (de forma presencial i per Internet), llevat de restriccions legals.
  • Assessorament a treballs de recerca.
  • Publicacions municipals.

ACTIVITATS CULTURALS

  • Turisme culturalcaminades populars, revista “Rutes de Constantí”, punts de llibre sobre el patrimoni històric.
  • Memòria històrica: coordinació de l’edició de monografies històriques i de la  revista miscel·lània “Estudis de Constantí”.
  • Medi naturalsortides naturalistes.
  • Exposicionsexposicions fotogràfiques d’àmbit local.
  • Internet: difusió a través del web i xarxes socials dels propis fons documentals i de les activitats culturals portades a terme.

FONS DOCUMENTALS

  • Documentació original generada i rebuda per l’Ajuntament de Constantí en l’exercici de les seves comptetències. Abasta documentació esporàdica dels segles XVII i XVIII i sobretot, dels segles XIX i XX.
  • Documentació d’entitats i particulars (s. XX).
  • Còpia en suport digital d’altra documentació (s. XV a XX).
  • Reull bibliogràfic sobre Constantí.

REGLAMENT DE L’ARXIU

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El patrimoni documental del municipi de Constantí i moltes coses més