Informació general

DEFINICIÓ

L’Arxiu Municipal és l’òrgan municipal especialitzat en el tractament de la documentació, en la seva cura i en la seva divulgació. Per les seves competències, doncs, les funcions abracen tant l’àmbit de la gestió administrativa com el de l’actuació cultural. 

 

DADES DE CONTACTE

  • Nom: Arxiu Municipal de Constantí
  • Adreça: carrer Major, 27. 43120 Constantí
  • E-mail: arxiu@constanti.cat
  • Telèfon: 977 520 521
  • Fax: 977 520 562

 

ATENCIÓ AL PÚBLIC (A L’ARXIU HISTÒRIC)

  • Adreça: plaça de l’Hospital, 1. 43120 Constantí
  • Horari d’hivern: dimarts de 10 a 13 h i dijous de 17 a 19,30 h.
  • Horari d’estiu: dimarts de 10 a 13 h (juny a setembre, coincidint amb el calendari escolar).
    Altres dies i hora, prèvia cita. Si penseu assistir personalment i heu de desplaçar-vos podeu concertar cita prèvia per correu electrònic o per telèfon.
  • E-mail: arxiu@constanti.cat
  • Accés: lliure. Per demanar documentació de lliure accés cal emplenar una butlleta de sol·licitud a l’arxiu; per a documents amb restriccions legals cal demanar-ho per escrit amb una instància al registre de l’Ajuntament. Bona part dels inventaris de la documentació estan penjats al web.

 

EQUIPAMENT

  • Volum prestatgeria: 950 metres lineals
  • Sala de consulta: sí (4 punts)
  • Sala polivalent:
  • Lavabo: sí, adaptat a persones amb minusvalia
  • Reprografia: fotocòpies, digitalització. Es permet l’ús de càmeres fotogràfiques per part de l’usuari

 

SERVEIS

  • Recuperació: actuacions d’ofici per salvaguardar els fons documentals vinculats amb constantí en risc de desaparició.
  • Custòdia: conservació, descripció i difusió de fons documentals de particulars i entitats vinculats a constantí.
  • Digitalització: migració de la documentació a paper a suport electrònic i difusió per Internet.
  • Biblioteca digital: aplec de totes les referències bíblio-hemerogràfiques sobre constantí i enllaços per a la seva consulta en línia.
  • Servei d’informació: assessorament a treballs de recerca i investigació, cerca puntual de dades concretes. 
  • Consulta presencial de la documentació: llevat dels casos de restriccions legals o per raons de conservació. En aquest cas cal demanar l’accés per escrit amb una instància presentada a l’Ajuntament.

 

ACTIVITATS CULTURALS

  • Turisme cultural: caminada popular, revista “Rutes de Constantí”, Jornades del Paisatge.
  • Memòria històrica: col·lecció de monografies històriques, Jornades d’Història, col·laboració amb el Centre d’Estudis de Constantí.
  • Medi natural: sortides naturalistes, confecció de l’Atlas de la Biodiversitat.
  • Exposicions: Tardor fotogràfica, Veïns a la fresca.
  • Difusió del patrimoni documental: revista “El racó de l’arxiu”, butlletí “Documents de Constantí”.

 

FONS DOCUMENTALS

  • Documentació original generada i rebuda per l’Ajuntament de Constantí en l’exercici de les seves comptetències. Abasta documentació esporàdica dels segles XVII i XVII i sobretot, dels segles XIX i XX. 
  • Documentació d’entitats i particulars (s. XX).
  • Còpia en suport digital d’altra documentació (s. XV a XX).
  • Bibliografia sobre Constantí: no es pot treure en préstec; la majoria dels títols també es troben a la Biblioteca.
  • Consulteu la guia detallada dels fons documentals que conservem a l’arxiu

 

 REGLAMENT DE L’ARXIU

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>