DEFINICIÓ
L’Arxiu Municipal és l’òrgan municipal especialitzat en el tractament de la documentació, en la seva cura i en la seva divulgació. Per les seves competències, doncs, les funcions abracen tant l’àmbit de la gestió administrativa com el de l’actuació cultural.
DADES DE CONTACTE
- Nom: Arxiu Municipal de Constantí
- Adreça: Plaça de l’Hospital, 1, 2n. 43120 Constantí
- E-mail: arxiu@constanti.cat
- Telèfon: 977 523 142 (directe), 977 520 521 (centraleta Ajuntament) (ext. 1021)
- Blog: http://www.arxiudeconstanti.cat/
- Twitter: https://twitter.com/ArxiuConstanti
- Instagram: https://www.instagram.com/arxiu_constanti/
ATENCIÓ AL PÚBLIC
- Horari. Octubre a maig: dimarts de 10 a 13 h i dijous de 16:30 a 19 h. Juny a setembre: dimarts de 10 a 13 h. Altres dies i hora, prèvia cita.
- Accés. La consulta de la documentació històrica es fa a l’Arxiu Històric, emplenant una butlleta de sol·licitud; la documentació administrativa es demana a través del registre de l’Ajuntament.
EQUIPAMENT
- Volum prestatgeria: 950 metres lineals.
- Sala de consulta: 4 punts de lectura.
- Lavabo: sí.
- Reprografia: es permet fer fotos als documents.
SERVEIS
- Conservació de la documentació antiga de l’Ajuntament de Constantí i la d’empreses, botigues, entitats o particulars vinculats amb Constantí.
- Consulta de la documentació (de forma presencial i per Internet), llevat de restriccions legals.
- Assessorament a treballs de recerca.
- Publicacions municipals.
ACTIVITATS CULTURALS
- Turisme cultural: caminades populars, revista “Rutes de Constantí”, punts de llibre sobre el patrimoni històric.
- Memòria històrica: coordinació de l’edició de monografies històriques i de la revista miscel·lània “Estudis de Constantí”.
- Medi natural: sortides naturalistes.
- Exposicions: exposicions fotogràfiques d’àmbit local.
- Internet: difusió a través del web i xarxes socials dels propis fons documentals i de les activitats culturals portades a terme.
FONS DOCUMENTALS
- Documentació original generada i rebuda per l’Ajuntament de Constantí en l’exercici de les seves comptetències. Abasta documentació esporàdica dels segles XVII i XVIII i sobretot, dels segles XIX i XX.
- Documentació d’entitats i particulars (s. XX).
- Còpia en suport digital d’altra documentació (s. XV a XX).
- Reull bibliogràfic sobre Constantí.
REGLAMENT DE L’ARXIU
- Reglament de l’arxiu municipal de Constantí, aprovat el 13-5-2008, publicat al BOP, 118 (21-5-2008).