DEFINICIÓ
L’Arxiu Municipal és l’òrgan municipal especialitzat en el tractament de la documentació, en la seva cura i en la seva divulgació. Per les seves competències, doncs, les funcions abracen tant l’àmbit de la gestió administrativa com el de l’actuació cultural.

Accés a l’Arxiu Històric Municipal de Constantí durant les restriccions de la pandèmia
DADES DE CONTACTE
- Nom: Arxiu Municipal de Constantí
- Adreça: carrer Major, 27. 43120 Constantí
- E-mail: arxiu@constanti.cat
- Telèfon: 977 520 521
- Fax: 977 520 562
ATENCIÓ AL PÚBLIC (A L’ARXIU HISTÒRIC)
- Adreça: plaça de l’Hospital, 1. 43120 Constantí
- Horari d’hivern: dimarts de 10 a 13 h i dijous de 17 a 19,30 h.
- Horari d’estiu: dimarts de 10 a 13 h (juny a setembre, coincidint amb el calendari escolar).
Altres dies i hora, prèvia cita. Si penseu assistir personalment i heu de desplaçar-vos podeu concertar cita prèvia per correu electrònic o per telèfon. - E-mail: arxiu@constanti.cat
- Accés: lliure. Per demanar documentació de lliure accés cal emplenar una butlleta de sol·licitud a l’arxiu; per a documents amb restriccions legals cal demanar-ho per escrit amb una instància al registre de l’Ajuntament. Bona part dels inventaris de la documentació estan penjats al web.
EQUIPAMENT
- Volum prestatgeria: 950 metres lineals
- Sala de consulta: sí (4 punts)
- Sala polivalent: sí
- Lavabo: sí, adaptat a persones amb minusvalia
- Reprografia: Es permet l’ús de càmeres fotogràfiques per part de l’usuari
SERVEIS
- Recuperació: actuacions d’ofici per salvaguardar els fons documentals vinculats amb constantí en risc de desaparició.
- Custòdia: conservació, descripció i difusió de fons documentals de particulars i entitats vinculats a constantí.
- Digitalització: migració de la documentació a paper a suport electrònic i difusió per Internet.
- Biblioteca digital: aplec de totes les referències bíblio-hemerogràfiques sobre constantí i enllaços per a la seva consulta en línia.
- Servei d’informació: assessorament a treballs de recerca i investigació, cerca puntual de dades concretes.
- Consulta presencial de la documentació: llevat dels casos de restriccions legals o per raons de conservació. En aquest cas cal demanar l’accés per escrit amb una instància presentada a l’Ajuntament.
ACTIVITATS CULTURALS
- Turisme cultural: caminades populars, revista “Rutes de Constantí”, punts de llibre sobre el paisatge.
- Memòria històrica: col·lecció de monografies històriques, edició revista miscel·lània “Estudis de Constantí”.
- Medi natural: sortides naturalistes.
- Exposicions: col·laboració en exposicions fotogràfiques d’àmbit local.
- Difusió del patrimoni documental: recuperació del patrimoni documental local.
FONS DOCUMENTALS
- Documentació original generada i rebuda per l’Ajuntament de Constantí en l’exercici de les seves comptetències. Abasta documentació esporàdica dels segles XVII i XVIII i sobretot, dels segles XIX i XX.
- Documentació d’entitats i particulars (s. XX).
- Còpia en suport digital d’altra documentació (s. XV a XX).
- Bibliografia sobre Constantí: no es pot treure en préstec; la majoria dels títols també es troben a la Biblioteca.
- Consulteu la guia detallada dels fons documentals que conservem a l’arxiu
REGLAMENT DE L’ARXIU
- El reglament de l’arxiu va ser aprovat el 13-5-2008, publicat al BOP, 118, 21-5-2008.